روانشناس نعمتی | آیا ازدواج آسان وجود دارد؟

 

تلفن پذیرش و منشی جهت رزرو وقت :


09154433487 | 09152455366

 

    

 

- آیا با طبقات پایین ازدواج امکان پذیر است ؟

- آیا می توان ازدواج ساده ای داشت ؟

- آیا ازدواج با مشکلات اجتماعی و اقتصادی امکان پذیر است ؟

- آیا ازدواج با اینگونه مشکلات عاقلانه است ؟

 

  

در پاسخ به این سوالات باید بگویم که میتوان با آگاهی از راهکارهای مناسب و کمک گرفتن از یک روانشناس خوب می توان راه های میانبر و راحتی برای ازدواج داشت و با استفاده از این راهکارها می توان شرایط را با بهترین شکل و آسان انجام داد.

 

روانشناس نعمتی | آیا ازدواج آسان وجود دارد؟

 

 تعریف ازدواج آسان و راهکارهای پیشنهادی آن تعریف ازدواج آسان برای افراد گوناگون متفاوت است افراد بر اساس شرایط خانوادگی اجتماعی و اقتصادی شان برای ازدواج برنامه ریزی و اقدام می کنند پس بنابراین تعریف ازدواج آسان بر اساس وضعیت خانواده های مختلف شکل می گیرد. تعریف کلی ازدواج آسان این است که تمامی افراد در مسائل مالی و اجرایی سخت گیری نکنند و ازدواج را با سهل گیری و به راحتی انجام دهند و موانع زندگی را تا جایی که امکان دارد کم کنند و افراد موثر در خانواده ها مانند پدر و مادر سنگ اندازی ، مانع و سد ایجاد نکنند.

 اولین گام برای آنکه ازدواج آسانی داشته باشید این است که مراسم را تا جایی که امکان دارد آسان برگزار کنید و در این زمینه آگاهی تان را افزایش دهید میتوانید مراسم ازدواج و خواستگاری را خیلی کوچک ولی زیبا برگزار کنید در نتیجه هم یادگاری و یادبود خوبی به جا می گذارید و هم در مسائل مالی صرفه جویی می شود.

 

 

Number10 آیا برای ازدواج آماده هستید ؟

گام اول برای افرادی که تصمیم به ازدواج دارند آن است که بتوانند مسیر رابطه را با آسانی و سهولت طی کنند برای این کار باید آمادگی لازم را در خود ایجاد کنند برای آن که آمادگی لازم را در خود ایجاد کنند باید که آگاهی خود را نسبت به خود و زندگی مشترک آینده شان را افزایش دهند و هیچ گاه هیجان‌مدار تصمیم نگیرند در حقیقت برای شروع زندگی مشترک داشتن آمادگی های روحی و روانی یک فاکتور اصلی می باشد.

که همه جوانان باید به آن توجه داشته باشند همچنین مواردی مثل تقویت روحیه مسئولیت پذیری و تعهد انعطاف پذیری و صبر از مواردی هستند که همه باید به آنها عمل کنند آمادگی روحی خود را افزایش دهید و در برابر مشکلات و سختی ها آماده باشید زمانی که آمادگی روحی تان را زیاد می کنید آمادگی آن را دارید که در برابر مشکلات و سختی ها بایستید.

 

       پست پیشنهای :   درمان قطعی اختلال پانیک

 

Number10 داشتن مدیریت روحیه تحمل گرایی و ولخرجی

همه افراد دوست دارند که مراسم با شکوهی برگزار کنند و خانه اولشان که همان خانه عروس است با لوازم لوکس و شکیل تزیین شده باشد. اما برای اینکه زندگی شاد و موفقی داشته باشید باید لذت های خود را به تعویق بیندازید و به درستی آنها را مدیریت کنید. البته به این مسئله توجه داشته باشید که مدیریت خواسته ها به این معنا نیست که از همه علایق خود بگذارید تا بتوانید ازدواج کنید. بلکه باید حد اعتدال و متوسط را رعایت کنید و با توجه به دخل و خرج و درآمدتان خرج کنید و علایق خود را زیر پا نگذارید می توانید مراسم را کم ولی زیبا انجام دهید.

برای رسیدن به یک زندگی ایده آل و موفق باید صبور باشید و برای آن وقت بگذارید. اگر از تمام علایق خود در زندگی آینده بگذارید و روی خواسته ها خود پا گذاشته اید و بر کیفیت و سطح رضایت شما از زندگی اثر می گذارد ، در نتیجه زندگی تان آسیب خواهد دید. اگر در شروع زندگی انتظار داشته باشید که تمام شرایط زندگی تان بهترین باشد در این صورت هم به شما آسیب وارد می شود و احساس نارضایتی تان افزایش خواهد یافت.

بنابراین این گونه مسائل را باید در همان ابتدای زندگی در خود حل و فصل کنید و بعد زندگی مشترک را آغاز کنید شاید از خود بپرسید که برای آن که زندگی بهتری داشته باشیم باید چه کار کنیم و راه هایی که باعث میشود بهتر زندگی مان را بشناسیم و با همسر آینده مان راجع به زندگی ایده آل به تفاهم برسیم چیست ؟

 

Number10 ازدواج آسان و رسیدن به شناخت عمیق و درست از آن

افراد به این علت که شناخت کافی از یکدیگر ندارند در مسیر رابطه با اختلافات زیادی روبرو خواهند شد. و در این مسیر زوج اگر شناخت عمیق تری از هم داشته باشند در نتیجه تشابهات فکری شخصیتی و فرهنگی آنها از هم بیشتر خواهد شد و در نتیجه سازگاری های آنها آسان تر خواهد بود. و به همین علت در مواجهه با هر مشکلی تنش و اضطراب کمتری را تجربه خواهند کرد.

باید به این مسئله توجه داشته باشیم که نمی توان یک روزه به این شناخت های عمیق و درست برسیم بلکه شناخته یکدیگر از هم به زمان نیاز دارد و تلاش فردی هم نیاز است. و در این خصوص مشاوره پیش از ازدواج به زوجین کمک می کند که شناخت بهتری از یکدیگر داشته باشند در این مسیر از زوجین مصاحبه می شود تست های شخصیت شناسی برگزار خواهد شد. تا زوجین بتوانند تصمیم صحیح تری در امر زندگی مشترک از یکدیگر داشته باشند.

 

Number10 پیدا کردن مسیر زندگی

یکی از راهکارهای اصلی ازدواج آسان این است که افراد پیش از ازدواج به استقلال فکری و زندگی رسیده باشند. زیرا دارند بزرگترین تصمیم زندگی را میگیرند. برای آنکه بتوانید تصمیم بزرگی بگیرید باید بتوانید خود را به خوبی بشناسید و علایق خود را پیدا کنید و اهداف زندگی مشترک تان را تعیین می کنید و بدانید که در این مسیر زندگی به چه اهدافی می خواهید برسید و هدف های زندگیتان را کاملاً شفاف و روشن کنید و برای طرف مقابل تان نیز بیان کنید می‌توانید اهداف خود را به روانشناس تان بگویید تا او با زبانی بهتر به طرف مقابل تان انتقال دهد تا زمانی که خود را نشناسید نمی توانیم در مسیر زندگی مستقل شوید.

و برای داشتن زندگی مشترک و رابطه خوب و رضایت بخش خود را مقایسه می کنید و می بینید که بر اساس علایق آنها برای زندگی تان تصمیم می گیرید این مسئله باعث می‌شود که در مسیر ازدواج با دشواری های زیادی روبرو شوید و تصمیم و انتخاب ملاک های دیگری هرگز باعث رضایت شما در زندگی نخواهد شد و در مسیر زندگیتان به چالشهای بزرگی در می خورید.

 

       پست پیشنهای :   از سیر تا پیاز پنهان کاری آقایون

icon question

 

 

 

 
 
 
  
الو روانشناس
  سامانه الو روان شناس
© Copyright Qode Interactive. This is a part of R.C.C theme.

 

Instagram.Icon.1 Instagram.Icon.1 Instagram.Icon.1 Instagram.Icon.1